Obecność marek w mediach społecznościowych umożliwia nawiązywanie relacji z użytkownikami nie tylko poprzez przeprowadzanie akcji promocyjnych czy promowanie interesujacych odbiorców produktów. Wzmacniać te więzi można także poprzez reagowanie na bieżące wydarzenia. Jednym ze skuteczniejszych sposobów jest tzw. newsjacking (lub inaczej real time marketing) – czyli wykorzystanie ważnej informacji z życia kulturalnego lub społecznego do celów marketingowych.

Warunkiem skuteczności zastosowania tej strategii jest oczywiście niesamowity refleks marki, który pozwoli na zmieszczenie się w bardzo krótkim czasie, w którym dana informacja pozostaje wciąż świeżym newsem. Z uwagi na krótki okres aktualności, kluczem do sukcesu jest wirusowość przekazu. Newsjacking zazwyczaj przybiera formę humorystycznej, satyrycznej grafiki. Oryginalna kreacja, która wzbudza ciekawość odbiorców lub chwytliwe hasło, które wywołuje uśmiech na twarzy mają szansę szybko rozprzestrzenić się w mediach społecznościowych. Należy jednak bardzo uważać, aby nie przekroczyć granicy dobrego smaku. Pod żadnym pozorem nie wolno wykorzystywać do celów marketingowych wydarzeń tragicznych ani narażać dobrego imienia osób. Niewłaściwie użyty newsjacking może bardzo niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy.

Dobrym przykładem zastosowania newsjackingu są kreacje od Oreo.Tą słynną już grafikę marka opublikowała, kiedy podczas finałów SuperBowl nastąpiła awaria prądu.

Oreo-Dunk-in-the-Dark

Kreacje, które powstały po narodzinach dziecka książęcej pary – Oreo i Coca Cola.

coke-oreo-royal-baby1

Poniżej krótki film o korzyściach i ryzyku, które niesie za sobą stosowanie newsjackingu.