9:00 - 9:15 Content marketing - gdzie jesteśmy // prelegent: Urszula Radzińska

 

O trendach w content marketingu i zagrożeniach na podstawie najnowszych badań

Urszula Radzińska

Założycielka agencji Aude, niekwestionowany autorytet rynku content marketing. Jako ekspert opracowuje strategie komunikacyjne dla największych korporacji i kreuje rozwiązania contentowe wspierające biznes. Inicjatorka i prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska, członek International Content Marketing Forum. Jak twierdzi, w pokonaniu drogi od jednoosobowego Aude, kiedy jako dziennikarka tworzyła magazyn dla pracowników Unilevera, do właściciela cenionej, kreatywnej agencji content marketingowej pomogło jej nieoczywiste w tej branży wykształcenie. Oprócz dziennikarstwa na UW studiowała muzykologię. Gra na fortepianie i skrzypcach. A to pomaga w perfekcyjnej organizacji i strategicznym myśleniu. Codziennie medytuje. Co czwartek o 6.45 rano prowadzi medytację dynamiczną w Pałacu Kultury.

 

 

9:15 - 9:45 Wszyscy marketerzy kłamią - uczciwość, prawda i odwaga w budowaniu biznesu // prelegent: Björn Owen Glad

 

Przez setki lat marketingowcy udawali i ukrywali prawdę. Ale to już nie działa. Dzisiejsi klienci ufają markom, które są wciągające, zabawne, autentyczne i uczciwe. Aby odnieść sukces w dzisiejszym marketingu, musisz pozostać wierny swojej marce, wiernym odbiorcom i wiernym sobie.

Björn Owen Glad

Pracuje jako CMO w agencji Spoon, największej szwedzkiej agencji content marketingowej. Jako międzynarodowy uznany mówca, już od dekady zajmuje się content marketingiem, pomagając markom i marketerom w opowiadaniu lepszych historii, stosowaniu najlepszych praktyk i uzyskiwaniu lepszych efektów biznesowych. Z doświadczeniem w branży wydawniczej, jako dziennikarz i redaktor, Björn Owen Glad wie, jak ważna jest dobra treść i jak marki mogą się wyróżnić dzięki wykorzystaniu kreatywnych, unikalnych treści, dystrybucji cyfrowej, mediów społecznościowych i automatyzacji marketingu.

W ciągu ostatnich kilku lat Spoon rozwija się także poza Szwecją – działa w Norwegii i Finlandii, tworząc treści i strategiczną komunikację dla dużych międzynarodowych marek, takich jak Volvo Trucks i Volvo Cars, Sandvik, KIA Motors i Skanska.

 

 

9:45 - 10:15 Do you know your audience? // prelegent: Paal-André Schwital

Twoi odbiorcy kanałach online i offline. Na przykładach klientów agencji Metro Branding (Norwegia), m.in. Saint-Gobain

Paal-André Schwital

Założyciel i partner firmy Metro Branding, jednej z wiodących norweskich agencji konsultingowych i content marketingowych. Fotograf, przedstawiciel Norwegii na międzynarodowym forum content marketingu (ICMF). Jako fotograf z wieloletnim doświadczeniem, jest mocno zainteresowany komunikacją wizualną. Paal-André jest zarówno fotografem reklamowym, jak i reporterem. Jest także autorem zdjęć do kilku bestsellerowych książek kucharskich w Norwegii.

10:15 - 10:35 UX writer - brakujące ogniwo w projektowaniu // prelegent: Michał Waszkiewicz

Jeszcze do niedawna stała obecność osób odpowiadających za content w zespołach UX była raczej wyjątkiem. Dlaczego powinna stać się regułą? Bo, jak twittował Jeffrey Zeldman – „Design bez contentu jest tylko dekoracją”. Po roku eksperymentów z obecnością UX Writera w zespole e-point spróbujemy wyjaśnić:

– dlaczego contentem nie mogą się zajmować po prostu UX designerzy,

– jak najskuteczniej zawalić harmonogram budowy portalu,

– dlaczego UX writer nie jest copywriterem, redaktorem, content managerem ani niczym pomiędzy,

– jak wytłumaczyć zadania UX Writera klientom (a także własnemu zarządowi).

Michał Waszkiewicz

Przygodę z internetem zaczął na etapie akademika, kiedy powstawała firma e-point. Pracuje jako strateg, głównie dla klientów z branży finansów i e-commerce. Ma 20 lat doświadczenia w budowaniu i rozwijaniu systemów WWW – stron informacyjnych, portali korporacyjnych, systemów e-commerce. Specjalizuje się w projektach dotyczących sprzedaży i komunikacji marketingowej. Sporo czyta o psychologii behawioralnej i ewolucji, wolny czas spędza w kuchni, na nartach, rowerze albo gdzieś daleko z plecakiem.

10:55 - 11:20 przerwa kawowa, networking
11:20 - 11:50 Make Life Harder - MAKE POLAND GREAT AGAIN // prelegenci: Anna Gumkowska, Kamil Rutkowski

Case study produkcji wideo w Gazeta.pl

11:50 - 12:15 Komunikacja video z najmłodszymi, w warunkach demograficznych ograniczeń w kierowaniu treści // prelegent: Krystian Botko

Omówienie na przykładzie kampanii dla Kubuś i Hatchimals

12:15 - 12:35 VR? AR? I co dalej? Interaktywna treść. Interaktywny storytelling. // prelegent: Andrzej Horoch

Poznaj kreatywne narzędzia, które ożywią twoje historie. Dowiedz się, jak skutecznie kupować, korzystać i publikować dzięki nowym technologiom. Dla kogo, po co i za ile.

12:35 - 13:00 VR i AR w content marketingu - panel praktyków

Prowadzenie: Andrzej Horoch. Uczestnikami panelu będą prelegenci i zaproszeni goście. Porozmawiamy o realnych problemach związanych z produkcją i wdrożeniem VR/AR w komunikacji marek. Czy na pewno jest to tak obiecujący obszar, jak zwykło się o tym mówić? Jak droga i czasochłonna jest to produkcja i czy w kontekście założonych celów rzeczywiście się opłaca?

13:00 - 14:30 lunch i networking
14:30 - 15:00 Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? – komunikacja o firmie okiem i językiem pracownika. // prelegent: Bartłomiej Brach, Wisława Żyła

 

Organizacje lubią mówić o sobie, szczególnie do swojego otoczenia. Opowiadają o tym, jak są ważne, potrzebne i jak duże sukcesy osiągają. Chwaląc się budują pozycję i legitymizują swoją działalność. Tak dobrze jak ta strategia działa na zewnątrz, tak często obojętnie przyjmowana jest przez pracowników. Uznawana jest za oderwaną od rzeczywistości i nadmiernie pozytywną. Nie zmienia to faktu, że komunikacja o organizacji do jej członków jest potrzebna. Co jest więc tą „prawdą” o organizacji, z której pracownicy czują się dumni i o której chcą słuchać? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć w x-kom. By nie ulec pokusie chwalenia się, przeprowadziliśmy równolegle trzy badania – otworzyliśmy dla wszystkich pracowników forum dyskusyjne, zaprosiliśmy na wywiady storytellingowe i warsztaty Lego® Serious Play. Jak zadziałały poszczególne metody badawcze i czego się dowiedzieliśmy, opowiemy Wam już 23 maja.

15:00 - 15:30 Employer branding w czasach digitalu // prelegent: Anna Robotycka

 

Mówi się, że nastał czas, kiedy to pracownik decyduje. Czy ‘rynek pracownika’ to fakt? Dane z gospodarki – rosnący PKB, spadające bezrobocie, rosnące wynagrodzenia i zapotrzebowanie na pracowników – mogą sugerować, że tak. Pracodawcy, szczególnie z sektora IT, coraz częściej sięgają po niestandardowe sposoby rekrutacji. A jak to wygląda w innych branżach?

4 case studies z obszaru employer brandingu: Rossmann, WizzAir, Electrolux, BZWBK, czyli kiedy digital i media społecznościowe działają na korzyść pracodawcy.

15:30 - 16:00 Content Execution // prelegent: Stian Reinhartsen

Opowie o tym, jak tworzyć ciekawe treści z pozornie nudnych tematów. Przedstawi również różne sposoby, jakimi udało mu się przyciągnąć uwagę w mediach społecznościowych.