Kolejny raz rusza badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska, którego celem jest diagnoza kondycji polskiego content marketingu.  Zbadamy potrzeby i oczekiwania biznesu pod kątem oferty contentmarketingowej. Badanie potrwa do końca marca. Dołącz!

Co znajduje się w badaniu?

Ankieta skierowana jest do działów marketingu, agencji i wydawców. W badaniu poruszane są kwestie dotyczące podejścia marketerów do produkcji, dystrybucji, promocji oraz badania contentu. Zawiera ono pytania w formie zamkniętej, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru. Ankietowani otrzymają pytania nawiązujące m.in. do działań budżetowych, oceny skuteczności treści, form promocji czy współpracy z wydawcami.

Badanie przeprowadzane jest na reprezentatywnej grupie przedstawicieli polskiego biznesu. Jego realizacją zajmuje się iSlay.tech.

Jak podkreśla Tomasz Wileński, CEO iSlay, klienci zwiększają inwestycje w content marketing, a to wpływa na dynamiczny rozwój rynku, pojawianie się nowych firm i powstawanie nowych ofert.

iSlay od ponad pięciu lat bada jakość contentu, wykorzystywanego w działaniach marketingowych, łącząc interesy klientów i wydawców. Po raz kolejny mamy zaszczyt przeprowadzić badanie opinii rynku dla Stowarzyszenia Content Marketing Polska. Chcemy się dowiedzieć, jak ważny jest content marketing w komunikacji marketingowej – wyjaśnia Wileński.

Badanie wspierają czołowe organizacje branżowe i biznesowe takie jak IAB Polska, International Advertising Associacion, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych czy Business Center Club. Patronem medialnym jest SocialPress.

Kiedy możemy się spodziewać wyników?

Badanie potrwa do końca marca 2023 r., a wyniki zostaną opublikowane w formie raportu. W pierwszej kolejności dostęp do niego otrzymają członkowie wspierających organizacji, a miesiąc później zostanie on opublikowany w internecie.

Czy badanie kondycji rynku Content Marketingu w Polsce jest potrzebne?

Ankieta ma za zadanie pokazać, jak aktualnie wygląda kondycja rynku content marketingu w Polsce i wyszczególnić te aspekty, na które powinny zwrócić uwagę agencje, działy marketingu i wydawcy przy planowaniu przyszłych działań strategicznych i budżetowych.

Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska, wskazuje, że wydatki na reklamę natywną u wydawców bada od dawna IAB w raporcie Adex. Natomiast nie ma dalej na polskim rynku badania ujmującego cały obszar i tort wydatków na content marketing, obejmując zarówno inwestycje w analitykę, strategie, produkcję contentu, jak i dystrybucję i promocję.

Wierzymy, że nauczeni przykładem europejskiego badania ICMF Barometr, które prowadziliśmy na rynku polskim, zbadamy precyzyjnie kondycję i inwestycje w content marketing. To bardzo potrzebne dane dla rynku w kontekście dalszych planów rozwoju tego segmentu marketingu, dla wszystkich stron rynku – zapewnia Gajzler.

Badania takie jak to umożliwiają zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów, a także stanowią odpowiedź na pytanie, w jaki sposób należy optymalizować swoje usługi tak, aby odpowiadały ciągle rosnącym wymaganiom klientów. Dzięki nim wiemy, czy działania contentmarketingowe przynoszą pożądane rezultaty.


Chcesz wziąć udział w badaniu? Skorzystaj z tego linka: https://www.surveymonkey.com/r/F7XCV59