Codziennie w sieci publikowane są niewyobrażalne liczby postów. Niektóre z nich podbijają Internet w mgnieniu oka, inne nigdy nie zostają zauważone. Co mają ze sobą wspólnego treści, którymi odbiorcy chętnie dzielą się z przyjaciółmi i współpracownikami? Portal idealaunch.com podaje 5 czynników, które mogą wpłynąć na stopień wirusowości publikacji

1) Jakość.

Aby tekst dobrze się czytał, musi być dobrze skonstruowany. Poprawny językowo, napisany „lekkim” piórem, spójny artykuł ma szansę wciągnąć czytelnika. Nie spiesz się. Sprawdź swój tekst kilka razy i doszlifuj go.

2) Uniwersalność.

Oczywiście, nie uda Ci się napisać czegoś, co trafi do absolutnie każdego czytelnika. Staraj się jednak zachować szeroką perspektywę, podejmuj uniwersalne tematy. Czasami nie można uniknąć poruszania kontrowersyjnych problemów – rób to jednak w sposób dyplomatyczny i delikatny, aby nikogo nie urazić wyrażając opinię.

3) Emocje.

W Twoim tekście leży moc wywoływania u ludzi emocji – od wzruszenia po śmiech. Dotykaj „czułych” punktów, zachęcaj do przemyśleń. Jeśli obudzisz w czytelnikach silne uczucia, chętniej podzielą się publikacją i będą bardziej skłonni do interakcji oraz podjęcia dyskusji.

4) Unikatowość.

Nikt nie chce czytać ani oglądać tego samego kilka razy, a już na pewno nie chce dzielić się tym z innymi. Zadbaj o unikalność swoich treści – postaw na indywidualny, rozpoznawalny styl pisania, zaskakujące podejście do tematu i mocne, konstruktywne puenty. Wyróżnij się.

5) Łatwość dzielenia.

To sprawa techniczna, ale równie ważna. Ludzie są w stanie podzielić się treścią, która przypadła im do gustu – pod warunkiem, że nie będzie to wymagało od nich wysiłku. Upewnij się, że ikony służące do polecania treści są dobrze widoczne, a sam proces dzielenia wymaga minimalnego zaangażowania.

zdjęcie: Debarshi Ray’s