Wielu marketerów może nie zauważać efektów swojej pracy. Często powodem jest brak odpowiednio zaplanowanych działań. Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania z wykorzystaniem content marketingu powinniśmy dobrze przemyśleć i ułożyć strategię. To warunek konieczny do tego, aby podejmowane wysiłki przynosiły rezultaty, na których nam zależy. Kevin Cain w swoim artykule podaje 6 kluczowych elementów, które powinna zawierać efektywna strategia content marketingowa.

1. Dobrze zdefiniuj grupę docelową.
Nie sposób dotrzeć do wszystkich konsumentów jednocześnie. Aby być skutecznym, musisz skupić się na jednej grupie klientów. Zastanów się, jakie korzyści zapewnia Twój produkt/usługa i skup się na osobach, których potrzeby i cele zostaną dzięki nim zrealizowane.

2. Wnikliwie rozważ potrzeby konsumenta.
Jeśli już określiłeś grupę docelową – zastanów się, jakie są jej potrzeby, wczuj się w sytuację. Aby być skutecznym, musisz znać indywidualną ścieżkę zakupową tej grupy. Dzięki temu będziesz wiedział, na jakim jej etapie dystrybuować treści, które pomogą w podjęciu decyzji o zakupie. Dowiedz się, jakie mają wątpliwości, potrzeby, jakie są ich motywacje, a następnie odpowiedz na nie.

3. Postaw jasne cele.
Znasz już swoją grupę i wiesz, czego potrzebuje. Zastanów się teraz, czego Ty oczekujesz jako marketer. Jakie korzyści dla Twojej firmy mają przynieść podejmowane wysiłki – zwiększenie sprzedaży, wzrost świadomości marki, generowanie większej ilości leadów? Dokładnie określ, co i w jakim czasie chcesz osiągnąć – dzięki temu na każdym etapie będziesz mógł zweryfikować, czy prowadzone działania rzeczywiście są skuteczne.

4. Wybierz odpowiedni kanał komunikacji.
Mając określoną grupę docelową, łatwiej będzie Ci wybrać właściwy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Musisz zdecydować, w jaki sposób dystrybuować treści. Może do tego służyć wiele narzędzi – od zwyczajnych maili, przez portale społecznościowe, kończąc na wykorzystaniu telefonów komórkowych. Zastanów się, z jakich źródeł informacji najczęściej korzystają osoby znajdujące się Twoim targecie i spraw, by Twoja marka była w nich obecna.

5. Zaplanuj kreację treści.
W odpowiedzi na potrzeby grupy docelowej, stwórz adekwatne do ich zainteresowań treści. Z wyprzedzeniem zaplanuj formę (artykuły, blogi, newslettery, ebooki itd.) oraz kluczowe tematy, które należy poruszyć, aby zapewnić potencjalnym klientom dostęp do unikalnych oraz wartościowych dla nich informacji.

Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom z wykorzystaniem content marketingu, zyskujesz gwarancję, że podejmowane wysiłki przyniosą efekty – odpowiednio dobrane treści trafią do właściwej grupy docelowej i przyniosą pożądane, określone rezultaty.

Więcej na temat skutecznej strategii można przeczytać w tym artykule.