Wysyłanie mailingów to również jedno z działań, które są elementem strategii content marketingowej. Niestety, skrzynki użytkowników codziennie zalewane są morzem „śmieciowej” poczty. Trudno więc dziwić się, że odbiorcy nie mają zaufania do firmowych mailingów, newsletterów i każdego rodzaju wiadomości, które bezpośrednio wiążą się z jakąś marką. Zmęczeni nachalnością bezwartościowych reklam przestają zwracać na nie uwagę. Jak zatem sprawić, aby odbiorcy do których kierujesz swój przekaz zainteresowali się tym, co możesz im zaoferować?

  1. Spraw, aby odbiorcy sami zgłaszali chęć otrzymywania Twoich mailingów.
    Masz większą szansę zdobyć uwagę osób, które samodzielnie podjęły decyzję i zapisały się do Twojego newslettera. Wyraźnie określ, czego może oczekiwać użytkownik, który dopisze się do takiej listy i wskaż, jakie dzięki temu odniesie korzyści.
  2. Szanuj swojego odbiorcę.
    Dotrzymuj słowa. Jeśli opisujesz swój mailing jako wartościowy content trafiający w zainteresowania grupy docelowej, do której go kierujesz – utrzymuj go na takim poziomie. Jeśli zobowiązałeś się do dostarczania mailingu raz w tygodniu – niech tak zostanie. Trzymaj się wyznaczonego dnia i nie zalewaj użytkowników dodatkowymi wysyłkami.
  3.  Stosuj zwrot personalny.
    „Pamiętaj, że własne imię to dla człowieka najsłodsze i najważniejsze spośród wszystkich słów świata” – mawiał Dale Carnegie. Stosowanie zwrotów personalnych zwiększy Twoje szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Nie wkładaj wszystkich do jednego worka. Przeanalizuj bazę osób, do których trafiają Twoje mailingi i zastanów się, czy można podzielić je na mniejsze grupy, które byłyby zainteresowane nieco odmienną tematyką.
  4. Nie zapominaj o nadawcy.
    Tak, o sobie. Oczywiście, bezpośrednia reklama mówiąca wprost „jestem super i dlatego musicie kupować moje produkty / korzystać z moich usług” nie jest dobrym pomysłem. Nie możesz jednak pozwolić sobie na nieobecność w materiałach, które przygotowujesz. Twoi odbiorcy powinni kojarzyć jakość informacji, które im oferujesz właśnie z tą marką czy firmą, którą reprezentujesz.
  5. Bądź profesjonalistą.
    Zadbaj o to, aby przygotowany przez Ciebie mailing wyglądał profesjonalnie. Stwórz spójny, estetyczny szablon, który będzie podstawą każdorazowej wysyłki. Ułatwisz sobie w ten sposób zadanie. Programy służące do wysyłki mailingów pomogą Ci również monitorować ich efektywność oraz sprawniej zarządzać bazą odbiorców.
  6. Tworząc mailing pamiętaj o celu, który chcesz osiągnąć.
    Zastanów się, jaką korzyść ma przynieść wysyłka mailingu – czy ma to być wzrost sprzedaży, czy ilość leadów, czy może liczba pobranych ebooków, do których link zamieszczasz? Określając cel będziesz mógł w łatwy sposób weryfikować skuteczność korespondencji.
  7. Pogódź się ze stratą.
    Pomimo Twoich wysiłków, niektórzy odbiorcy będą chcieli zrezygnować. Musisz im na to pozwolić i ułatwić proces rezygnacji, w postaci umieszczenia w mailingu widocznego linku. Nie możesz zadowolić wszystkich. Nie skupiaj się na tym, aby próbować zatrzymać użytkowników, którzy chcą rezygnować, ale na zdobywaniu nowych – potrzebujących informacji, które właśnie Ty jesteś w stanie dostarczyć.

zdjęcie: Jonny Hughes