Jaki powinien być content marketing? Poznaj 5 mitów!
utworzone przez SCMP | 13 stycznia 2015 | Aktualności, Wiedza |
- Promuj markę!
Oczywiście, content marketing jest narzędziem do promowania marki, ale nie oznacza to, że każda Twoja publikacja ma mieć związek z Twoją firmą czy produktem. Ludzie mają dość zasypywania ich hasłami reklamowymi. Konsumenci chcą świadomie podejmować decyzje zakupowe. Aby stać się dla nich zaufanym dostawcą – twórz content który ma wartość edukacyjną lub pomaga w rozwiązywaniu problemów.
- Bądź poważny!
Oczywiście są tematy i okoliczności, w których zachowanie powagi i profesjonalnego tonu jest wskazane. Ale poza nimi, pozwól sobie na odrobinę swobody tworząc treści – dzięki temu zachęcisz odbiorców do komunikacji i śledzenia publikowanego contentu.
- Najważniejszy jest blog!
Chociaż blog to istotne narzędzie content marketingu, nie zapominaj, że istnieją również inne formy komunikacji z konsumentami. Zastanów się, z jakich źródeł korzysta Twoja grupa docelowa i spraw, aby Twoja marka lub firma były tam obecne.
- Jeden dobry copywriter załatwi sprawę.
Nawet jeden dobry copywriter to już dużo dobrego dla Twojego contentu. Pamiętaj jednak, że warto wybierać takie osoby, które są ekspertami w swojej dziedzinie. W zależności od Twojej branży i rodzaju poruszanej tematyki, stwórz zespół, który będzie się specjalizował w poszczególnych działach.
- Ma być krótko i treściwie.
To prawda, że czytelnictwo w sieci polega głównie na szybkim skanowaniu pobieżnych informacji. Pamiętaj jednak, że zadaniem content marketingu jest postawienie firmy/marki w roli eksperta. Warto więc zadbać, aby pojawiały się także dłuższe i bardziej skomplikowane merytorycznie treści. Najważniejsze, aby zachować proporcje.
Źródło: http://contentmarketing.hivefire.com/articles/share/47763/