Co roku o tej porze szklane kule marketerów pracują intensywnie tworząc możliwe scenariusze, które w kolejnym roku rozegrają się na content marketingowej scenie.
Co przewiduje się na 2015? Właściwie to samo co na poprzednie lata.
Bezdyskusyjnie content pozostanie królem!

Przepowiednia 1: Content is still the King
Content marketing wciąż bryluje na salonach Google’a. W 2014 roku padł rekord ilości wpisanej do wyszukiwarki frazy. Według prognoz trend ten nie będzie narastał, lecz utrzyma wysoką, stabilną pozycję. Jeśli Ty masz jeszcze jakieś wątpliwości co do tego, czym jest content marketing – sięgnij po lekturę!
Ebook „Co to jest content marketing?”

Przepowiednia 2: Wzrosną wydatki.
Jakościowy content marketing wiąże się z wydatkami. Jeśli chcemy wykorzystać pełen wachlarz narzędzi, a nie zatrzymać się na etapie firmowego bloga – warto jeszcze raz przeanalizować budżet. Jeśli chcesz mieć pewność, co do efektywności podejmowanych działań wprowadź odpowiedni KPI. Dzięki temu będziesz w stanie monitorować relację pomiędzy kosztami a wydajnością określonych narzędzi.

Przepowiednia 3: Wzrośnie znaczenie video
Dla nikogo nie jest już tajemnicą, że nawet słaby obraz jest silniejszy od mocnego słowa. Obserwując, co dzieje się na wydarzeniach typu Orange Video Fest, śmiało można wysnuć wniosek, że to właśnie filmy staną się kluczowym instrumentem content marketingu w nadchodzącym roku.

Przepowiednia 4: Zmieni się reklama w social media
Zapowiadana przez socialowego giganta zmiana nie wróży dobrze zwolennikom darmowej reklamy. Na wniosek zmęczonych użytkowników oraz przy pełnym popraciu finansitów Facebooka wprowadzone zostaną zmiany, które albo będą wymagały dostosowania contentu do preferencji użytkownika albo przelania na konto Mareczka nieco grosza.

Przepowiednia 5: Mobile i Wearable Technology
Oczywiście, jak co roku będziemy bardzo mobilni. Od sieci odłączamy się dosłownie za parę godzin, kiedy nasze umysły przejmuje Morfeusz. Poza tym należymy do Intenretu i należy nam się od niego sensowny content. Zagwozdka marketerów nie ogranicza się już jedynie do dopasowania do smartfonów i tabletów. Do sieci podłączają się już nie tylko nasze lodówki i mikofalówki, ale też gadżety, które zawsze trzymamy przy sobie – zegarki, okulary, bransoletki…kolczyki…To ogromne pole do wypełnienia jakościowym przekazem.

Przepowiednia 6: Rok pełen inspirujących wydarzeń.
Na 2015 r. przewidziane są niezwykle interesujące wydarzenia! Z pewnością należy do nich planowana na maj konferencja Power of Content Marketing, gdzie znakomici mówcy z rodzimych i obcych rynków zaleją słuchaczy falą wiedzy i praktycznych impresji. Nie zabraknie również emocji związanych z towarzyszącym konferencji konkursem, w którym mierzyć się będą praktycy content marketingu. Niestety, szklana kula nie chce zdradzić, kto wygra…Może ty? Już wkrótce wszystkie szczegóły dotyczące tych wyjątkowych wydarzeń zostaną odkryte!

Przepowiednia 7: Marketerzy zza oceanu wróżą, że…