Wszystkie przedsiębiorstwa piszą o sobie w samych superlatywach. Jednak to, co faktycznie ma moc przyciągania klientów – to przykłady realizacji. Odzwierciedlają rzeczywiste możliwości i kompetencje firmy. Jak więc dobrze opisać case studies, aby jednocześnie odpowiednio przedstawić projekty i zainteresować odbiorcę?

1. Stwórz historię.
Opowiedz o swoim projekcie tak, jakbyś opowiadał bajkę. Pamiętaj o zachowaniu logicznego ciągu wydarzeń:

  • przedstaw problem – zarysuj fabułę
  • zaprezentuj swoją firmę – bohatera
  • opisz, w jaki sposób trudności zostały pokonane i jakie wprowadzono rozwiązania
  • pamiętaj o szczęśliwym zakończeniu – pochwal się efektami podjętych działań

 2. Nie oszczędzaj szczegółów, operuj danymi liczbowymi i procentowymi.
Nie używaj mglistych opisów, a konkretnych przykładów – zarówno w opisie problemu, jak i rozwiązania.

3. Upewnij się, że Twój Klient wyraził zgodę na opublikowanie takiej formy opisu waszej współpracy. Nie każde przedsiębiorstwo chce zdradzać, że borykało się z jakimiś trudnościami.

4. Uwiarygodnij przedstawiony projekt, umieszczając opinię Klienta na temat jego wykonania i efektu końcowego.

Dobrze skonstruowane case studies mogą realnie wpływać na liczbę kontrahentów. Jeśli Twój projekt było naprawdę dobry, bez problemu stworzysz atrakcyjny opis jego realizacji. Dzięki temu potencjalni klienci będą mieli przejrzysty wgląd w portfolio firmy.