Informacja prasowa – już sama nazwa wciska ją w sztywne ramy mało aktualnego i nieskutecznego medium. Tymczasem wciąż jest to niezwykle prosta, nie generująca wysokich kosztów forma rozpowszechniania contentu. Dlaczego warto?
Po pierwsze – dajesz możliwość swoim potencjalnym klientom poznania twojej firmy. Z pewnością zanim podpiszą z tobą umowę lub dokonają zakupu, będą starać się zebrać  jak najwięcej informacji. Plusem informacji „prasowych” publikowanych w sieci jest fakt, że można dotrzeć do nich nawet po kilku latach. Obecność takich treści w różnych serwisach branżowych sprawia, że twoja firma postrzegana jest jako godna zaufania.
Po drugie pokazujesz, że stale się rozwijasz a to, co robisz jest na tyle innowacyjne lub ważne, że media chcą dzielić się informacjami na temat projektów twojej firmy.
Jak więc stworzyć taką informację prasową, którą zainteresują się media branżowe?

Myśl jak wydawca
Jeśli skonstruujesz informację prasową w stylu „Firma ABC, lider na rynku xyz, wprowadziła aktualizację sklepu internetowego z wersji 1.0 do 1.0.2 beta…” przekreślisz swoją szansę na pojawienie się w jakichkolwiek mediach, z wyjątkiem tych, których właścicielem jesteś. Spójrz na swój tekst okiem wydawcy, który ma go umieścić w swoim portalu. Czy jest tego warty? A teraz nanieś poprawki zmieniając te rzeczy, które sprawiły że zawahałeś się z podjęciem „decyzji” o publikacji.

Pogłówkuj nad nagłówkiem
Zanim ktokolwiek otworzy Twój tekst na stronie, a jeszcze wcześniej – w redakcji, która ma go opublikować, przeczyta jego tytuł.  Jeśli nie będzie wystarczająco ciekawy, aby przyciągnąć uwagę ani wystarczająco jasny, aby jego przeczytanie wydawało się ważne – stracisz swoją szansę już na pierwszym etapie. Stara dobra zasada w dziennikarstwie brzmi: zacznij pisanie od tytułu. Jeśli jeszcze go nie masz, to znaczy, że tak naprawdę nie wiesz, o czym będziesz pisać.

Wyznacz priorytety.
Przydatna może okazać się kolejna zasada, którą posługują się dziennikarze. Odwrócona piramida – najpierw najważniejsze informacje. W pierwszych kilku zdaniach powinieneś zmieścić cały przekaz, tak by czytająca tekst osoba od razu wiedziała, o co chodzi. Nikt nie będzie szukał meritum pomiędzy licznymi paragrafami. Zadbaj również o język. Kwieciste mowy zostaw na inną okazję, a tworząc informację prasową posługuj się prostymi i zwięzłymi zdaniami.

Nie bądź samochwałą.
Informacja prasowa jest o twojej firmie – publikacja tekstu to już wystarczający komplement wysłany w jej kierunku. Zrezygnuj z narcystycznej postawy – celem informacji jest przekazanie konkretnych danych. Nie należą do nich „najlepszy na rynku”, „niesamowity”, „niezastąpiony” i tak dalej…Skonstruuj tekst w taki sposób, aby te słowa w stosunku do twojej działalności same pojawiły się w głowie odbiorcy.