Prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych to nie jest łatwy orzech do zgryzienia. Nie tylko trzeba pisać tak, aby przykuć uwagę odbiorcy wśród tysiąca innych informacji, ale także uważać, by nie popełnić żadnej gafy. Czujni internauci wykorzystają każdy moment nieuwagi i z pewnością wytkną popełnione błędy. Becca Berkenstadt podpowiada, jakie cechy powinien posiadać dobry Social Media Community Manager.

1. Przywiązywanie wagi do szczegółów.
Jeśli chcemy, aby nasza komunikacja była odbierana jako profesjonalna – musi nad nią czuwać osoba, która wychwyci każdy najmniejszy błąd – merytoryczny czy ortograficzny.

2. Multizadaniowość
Specjalista od komunikacji musi mieć oczy dookoła głowy – śledzić to, co dzieje się we wszystkich kanałach komunikacji marki i umieć odpowiednio szybko zareagować.

3. Angażowanie publiczności
Treści muszą być skonstruowane tak, aby zostały zauważone i wywołały pożądaną reakcję – pozytywne komentarze, polubienia, udostępnienia itd.

4. Zorganizowanie
Publikacje w social media to tylko pozornie luźny zbiór postów. Zdolność planowania i trzymania się wyznaczonego harmonogramu jest cenną umiejętnością, która pozwala na zachowanie spójności w komunikacji.

5. Uważność
Media społecznościowe żyją chwilą. Osoba odpowiedzialna za komunikację musi być na bieżąco – znać wszystkie branżowe informacje, trendy, wiedzieć o każdym wydarzeniu. Tylko wtedy można mieć pewność, że publikowane treści będą atrakcyjne dla odbiorcy.

6. Orientacja na klienta.
Komunikacja w social media to komunikacja dwustronna. Kluczem do sukcesu jest reagowanie na potrzeby odbiorcy i zapewnienie mu pomocy, której potrzebuje (np. udzielenia rzetelnej informacji)

7. Obsługa edytora graficznego
Media społecznościowe wymagają szybkiego działania – zlecanie prostych czynności graficznych (tj. zmiana rozdzielczości czy dodanie prostego elementu do grafiki) to starta czasu. Podstawowa znajomość programów graficznych usprawni ten proces.

8. Znajomość SEO
Konieczna jest świadomość tego, że publikowane treści muszą być przede wszystkim ciekawe dla odbiorców, ale nie można pominąć ich atrakcyjności pod kątem wyszukiwarki.

9.  Dostępność
Media społecznościowe żyją w trybie 24/7. Godziny największej aktywności użytkowników często nie pokrywają się ze standardowymi godzinami pracy (np. niedzielny wieczór). Często też pojawiają się nagłe „kryzysy” (np. krytyczne komentarze), na które należy reagować błyskawicznie.

10. Analityczny umysł.
Aby prowadzić skuteczną komunikację w social media, trzeba umieć wyciągać właściwe wnioski z wielu dostępnych danych. Statystyki nie mogą odstraszać osoby, która czuwa nad tym procesem.