Według ostatniego raportu przygotowanego przez IAB Polska o stanie polskiego content marketingu, aż 1/3 firm działa bez sprecyzowanej strategii contentowej. Rzut oka w inny raport, tym razem od Interaktywnie.com z 2016 roku, i co widzimy? 58% marketerów, którzy wdrożyli strategię, jest zadowolonych z osiąganych efektów. Więc skoro rezultaty są  dobre, to dlaczego co trzecia firma nie ma spisanego dokumentu strategicznego?

A Ty? W której grupie się znajdujesz?

Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest jednoznaczna – stworzenie dobrej strategii to niemałe wyzwanie. Gdyby tak nie było, to marketerów zadowolonych z wdrożenia strategii byłoby zdecydowanie więcej, niż raptem 58%. Co to oznacza? Dokładnie to, że samo spisanie strategii nie oznacza sukcesu.

Jak zatem zabrać się za stworzenie takie dokumentu lub jak zmodyfikować obecny, aby przyniósł oczekiwane efekty? Okazja do zdobycia tak cennej wiedzy trafi się już w czerwcu, kiedy to odbędą się warsztaty tworzenia strategii content marketingowej. Zaproszenie Stowarzyszenia Content Marketing Polska przyjęły dwie, znane z amerykańskiej sceny contentowej, ekspertki: Rebecca Lieb i Stephanie Losee.

Rebecca jest doradcą strategicznym, analitykiem i autorką wielu branżowych artykułów. Specjalizuje się w digital marketingu, a w polu jej szczególnych zainteresowań leży tworzenie strategii contentowych. Doradzała największym brandom, takim jak m.in. Facebook, Nestlé, Adobe, IBM, Oracle, Pinterest i LinkedIn.

Stephanie Losee obecnie zajmuje stanowisko Head of content w Visa. Wcześniej pracowała dla POLITICO i Dell. Jej artykuły publikowały między innymi Fortune, Forbes, The Los Angeles Times, the San Francisco Chronicle Magazine, the New York Post.

Warsztaty będą skupiać się głównie na sprzedażowym celu prowadzenia kampanii content marketingowych. Uczestnicy poznają liczne case studies i najlepsze przykłady dobrych praktyk. Dowiedzą się między innymi:

• czym różni się content marketing od strategii content marketingowej,
• jak stworzyć skuteczną strategię content marketingową, opartą na zdefiniowanych celach biznesowych,
• jak zaplanować działania i przeprowadzać ich audyty,
• które wskaźniki (KPI) są najistotniejsze w mierzeniu skuteczności działań,
• jak wykorzystać content marketing w działaniach SEO,
• jakich narzędzi warto używać i jakie technologie wspierają realizację strategii,
• jakie taktyki mają największą siłę oddziaływania i najbardziej angażują odbiorców,
• w jaki sposób pozyskać user-generated content,
• jak zintegrować paid i earned media,
• jak ponownie wykorzystać publikowany wcześniej content,
• jak stworzyć i zorganizować sprawny i skuteczny zespół obsługujący kampanie,
• jak implementować nowe pomysły i idee w swoich organizacjach,
• jakie są najnowsze trendy i jak content marketing będzie rozwijać się w przyszłości.

Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim (poziom średniozaawansowany, wszystko będzie wyjaśnianie w prosty, zrozumiały sposób) i dedykowane są managerom średniego szczebla, odpowiedzialnym za wdrażanie działań content marketingowych.

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat uczestnictwa!

Zgłoszenia i zakupu biletów można dokonać tutaj, a najnowsze informacje o szkoleniu pojawią się na stronie www.powerofcontentmarketing.com.

W czerwcu będzie jednak działo się dużo więcej! Przeczytasz o tym w naszym poprzednim wpisie.


Patroni medialni: