Strategia content marketingowa uwzględnia codzienną dystrybucję treści poprzez dostępne kanały – blogi, social media, e-maile. E-book stosowany jest rzadziej, gdyż wymaga czasochłonnego opracowania. Umożliwia marce pozycjonowanie się na branżowego eksperta. Pozwala na przekazanie dłuższych treści, edukowanie klienta i podanie tego wszystkiego w atrakcyjnie wizualnej formie. Ponadto jest doskonałym miejscem do zaprezentowania case studies – podstawy wiarygodności każdej marki jako doświadczonego gracza w swojej branży. Poprzez zastosowanie konieczności zalogowania się lub „zapłacenia” udostępnieniem w mediach społecznościowych w łatwy sposób budujemy widoczną bazę odbiorców. Nie mówiąc już o wpływie na pozycjonowanie dzięki użyciu słów kluczowych.

Stworzenie dobrego e-booka wymaga jednak posiadania wykwalifikowanego zespołu. Redaktorzy oraz graficy muszą ściśle ze sobą współpracować, aby uzyskać pożądany efekt końcowy. Ebook należy również umiejętnie wypromować, aby dotarł do jak największej grupy odbiorców. Musi zawierać naprawdę użyteczne treści.

Nicolette Beard z Top Rank podaje kilka zasad, którymi należy kierować się, chcąc stworzyć naprawdę dobry e-book:

  1. Okładka powinna być opatrzona rzucającym się w oczy, intrygującym tytułem. Niestety – książki w Internecie oceniamy właśnie po okładkach.
  2.  Zadbaj o to, aby e-book był łatwy do odszukania, koniecznie zapewnij możliwość dzielenia się nim. Możesz połączyć jego wydanie z jakimś eventem (np. konferencją) podczas której użytkownik będzie mógł poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki lekturze.
  3. Dostosuj ebook do najpopularniejszych rozdzielczości, aby był czytelny w każdym formacie. Zarówno na komputerach jak i wersji mobilnej.
  4. Stosuj krótkie i przydatne formy: listy, punkty, porady, statystyki. Nie polegaj na suchej teorii, popieraj wszystko przykładami.
  5. Zaproś do współpracy branżowych liderów. Książka zyska więcej wartościowych informacji.
  6. Umieszczaj linki do dodatkowych treści: bloga, filmów czy artykułów.
Jako przykład jednego z najlepszych e-booków Beard wymiania broszurę promującą tegoroczny Content Marketing World:

zdjęcie: Maria Elena