Internauci przeglądając treści zazwyczaj tylko szybko je skanują. Mamy zatem niewiele czasu na to, aby przykuć ich uwagę. Dużo łatwiej będzie wyróżnić się umieszczając atrakcyjny content wizualny. Amanda Sibley zebrała kilkanaście statystyk, które są wystarczającym argumentem za tym, aby zatrudnić dobrego grafika. Poniżej przytaczamy niektóre z nich:

  1. 90% informacji, które trafiają do mózgu, to sygnały wizualne. Są one przetwarzane 60 000 razy szybciej niż tekst.
  2. 40% użytkowników prędzej zareaguje na grafikę, niż czysty tekst.
  3. 46,1% osób twierdzi, że design strony jest kluczowym wyznacznikiem wpływającym na wiarygodność firmy.
  4. Wydawcy używający infografik odnotowują nawet 12% wzrost ruchu na stronie w porównaniu do tych, którzy posługują się jedynie tekstem.
  5. Posty zawierające video trzykrotnie zwiększają liczbę linków zewnętrznych.
  6. Treści wizualne budują zaangażowanie. Miesiąc po udostępnieniu Timeline’u przez Facebooka odnotowano 65% wzrost zaangażowania poprzez treści wizualne – zdjęcia i video.
  7. Na Facebooku zdecydowaną większość „lajków”, komentarzy i udostępnień zdobywają posty zawierające zdjęcia.
  8. 98% użytkowników korzystających z Pinterest, ma również swoje konta na Facebooku i Twitterze.
  9. W każdej minucie na Youtubie zamieszczane są filmy o łącznej długości 60 godzin.
  10. Co minutę, 700 materiałów video jest polecanych na Twitterze.
  11. Odbiorcy spędzają 100% więcej czasu na stronach, które zawierają video.
  12. Prawdopodobieństwo zakupu po obejrzeniu filmy zwiększa się o 85%.

Jasno wynika, że dodawanie wizualnego contentu jest niezbędne, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć szanse na podniesienie sprzedaży.

zdjęcie: qthomasbower’s