Stowarzyszenie Content Marketing Polska należy do ICMF – International Content Marketing Forum – organizacji contentmarketingowej, która inspiruje, edukuje oraz integruje agencje i wydawców z całego świata.

Dołączając do SCMP, stajesz się częścią międzynarodowego grona pasjonatów contentu.

International Content Marketing Forum popularyzuje dobre zwyczaje w szeroko pojętych działaniach contentmarketingowych. Jego członkowie dzielą się wiedzą, pomysłami i wzajemnie inspirują, mając jeden cel – promowanie wzorcowych praktyk przy tworzeniu contentu jako kluczowego narzędzia dotarcia do odbiorcy.

ICMF powstało w roku 2007 jako wspólna płaszczyzna dla podmiotów związanych z marketingiem treści – od twórców, przez agencje, aż po wydawców – z całego świata. W tej chwili ICMF zrzesza podmioty z 17 krajów, między innymi z Kanady, Niemiec, Holandii, Norwegii, USA oraz – oczywiście – z Polski. Ich przedstawiciele dwa razy w roku spotykają się, aby przedyskutować najbardziej palące kwestie związane z rynkiem. A jest o czym dyskutować, bo jego wartość według raportu ICMF z 2021 roku osiągnęła wartość 13 miliardów euro.

Dzięki konferencjom, badaniom i szkoleniom możemy wzajemnie poszerzać swoją wiedzę o marketingu treści i identyfikować najnowsze trendy wyznaczające kierunki działań. Nieustanny rozwój jest konieczny, by skutecznie docierać do odbiorców. Jak dowodzą badania oraz rozmaite case studies, efektywna komunikacja contentmarketingowa zwiększa ROI, wzmacnia brand, podnosi sprzedaż i zaangażowanie klientów, utrzymując ich przy marce.

Content marketing to wciąż dynamicznie rozwijająca się dyscyplina. Inspirowanie się najlepszymi daje pozytywny efekt nie tylko zaangażowanym podmiotom, ale całemu rynkowi marketingowemu w Polsce. I taka idea – promowanie dobrych praktyk oraz wzajemna edukacja – przyświecają zarówno ICMF, jak i Stowarzyszeniu Content Marketing Polska.