Stowarzyszenia content marketing z różnych krajów, współpracując ze sobą pod parasolem International Content Marketing Forum, spotykają się dwa razy do roku. Oprócz zwyczajowej i bardzo miłej części towarzyskiej, dzielimy się doświadczeniami z lokalnych rynków i pracujemy nad wspólnymi projektami, które przynoszą członkom ICMF realne korzyści.

Przy okazji ostatniego spotkania w Sandefjord w Norwegii, dopracowywaliśmy szczegóły międzynarodowego badania trendów content marketingowych. Badaną grupą będą osoby odpowiedzialne za budżety content marketingowe i marketingowe w firmach – nie będziemy się tutaj zwracać do przedstawicieli agencji contentowych. Co ciekawe, po raz pierwszy badanie odbędzie się w tym samym czasie we wszystkich krajach, a wnioski i obszerne podsumowanie zostanie opublikowane jednocześnie. Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za content marketing lub – szerzej – marketing w firmie, która świadomie rozdziela budżet i chcesz wziąć udział w badaniu daj nam znać już dzisiaj!

Drugim ważnym projektem, który nieustannie się rozwija, jest poszerzanie kompetencji pracowników z agencji content marketingowych poprzez ich wymianę między firmami. W Polsce to niemożliwe, żeby „od środka” poznać metody konkurencji – każdy strzeże swojego know how. Dzięki międzynarodowej współpracy i chęci uczenia się na błędach innych, z dużo większą otwartością rozmawia się o metodach pracy, obserwuje się dobre praktyki, zdobywa inspiracje a także nawiązuje ważne znajomości, które często stają się prawdziwymi przyjaźniami.

Tym milej jest mi powiedzieć, że projekt zaczął się tutaj, w Polsce, w momencie, w którym zaprosiliśmy do Aude pracowników Metro Branding. Motywem przewodnim spotkania były interaktywne grafiki, a efekt możemy zobaczyć tutaj: http://download.aude.pl/superhero/index.html. Natomiast już w czerwcu zespół Aude pojedzie uczyć się do Norwegii:)

Co cieszy mnie najbardziej? Oprócz nieformalnej wymiany doświadczeń i wspólnego stawiania czoła wyzwaniom, ICMF rozwija działania, które z punktu widzenia polskiego rynku i jego rozwoju wydają się bardzo atrakcyjne.