Content marketing to nie tylko prowadzenie firmowego bloga czy dbanie o aktywność marki w mediach społecznościowych. To także sposób na stworzenie określonej identyfikacji marki dzięki dostarczaniu odbiorcy rozrywki lub organizowaniu specjalnych akcji czy wydarzeń. W Cannes doceniono najlepsze kampanie branded contentowe. Chociaż Grand Prix nie zostało przyznane, złote lwy zdobyło kilka kampanii:

The Scarecrow (Chipotle Mexican Grill)

Kampania promująca amerykańską restaurację to doskonały przykład storytellingu. Postać reprezentująca brand – strach na wróble – w krótkiej historii przekazuje wartości, z jakimi firma chce być identyfikowana – lokalną, zdrową żywnością. Oprócz przyciągającego uwagę spotu, wśród narzędzi proponowanych odbiorcy znalazła się również gra na tablety oraz smartfony. Kampania Chiptole Mexican Grill to doskonały przykład na to, jak dzięki rozrywce zakomunikować odbiorcy wartości firmy.

Oscars Selfie (Samsung)

Zdjęcie, które podczas gali rozdania Oscarów 2014 wykonała Ellen DeGeneres przykuło większą uwagę, niż nagrodzone filmy i aktorzy. W ciągu pierwszej minuty od umieszczenia na Twitterze fotografia została udostępniona przez ponad 200 tysięcy użytkowników a wkrótce…jej popularność spowodowała awarię Twittera. „Selfie” obiegło cały świat – nie było pisma czy portalu, które nie rozpisywałoby się na temat zdjęcia. Dopiero po chwili okazało się, że była to…akcja Samsunga.

Kombi Last Wishes (Volkswagen Do Brasil)

Kolejny przykład fantastycznego storytellingu. Celem było wypromowanie ostatniej serii samochodów Volkswagen Bus, które zostaną wycofane z produkcji w Brazylii. Bohaterem kampanii został spersonifikowany samochód, który wybiera się w podróż, aby spełnić swoje ostatnie życzenia. Reklama nie skupiała się na produkcie jako przedmiocie użytkowym, ale raczej symbolu, który wiąże się z ważnymi momentami w życiu jego użytkownika. Rezultatem kampanii była konieczność podwojenia początkowo ustalonej liczby samochodów produkowanych w ostatniej linii.

 

Project Drive In (Honda)

Honda przeprowadziła kampanię wizerunkową, która przy okazji w sposób realny wpłynęła na lokalne amerykańskie biznesy. Kina samochodowe to jeden z symboli Ameryki, jednak wiele z nich doświadcza obecnie trudności. Powodem jest brak sprzętu, który umożliwiłby wyświetlanie filmów zapisywanych w formie cyfrowej. Honda ufundowała pięć profejsonalnych rzutników (koszt jednego wynosi 80 tys $) i uruchomiła kampanię społeczną, która miała na celu wyłonienie tych miejsc, które dostaną nową szansę.  Do promocji akcji wykorzystano media społecznościowe, cyfrowe oraz narzędzia PR-owe.

Zdjęcie: Jelle