Wiedza jest bardzo ważna, jednak jeśli chcemy poznać sekrety marketingu trafionego w dziesiątkę, powinniśmy zostawić książki i sięgnąć do case studies międzynarodowego giganta – Coca Coli.
Marka do perfekcji opanowała sztukę opowiadania historii związanych z napojem i angażowania konsumentów w każdym wieku. Podczas tegorocznej edycji Content Marketing World, Jonathan Mildenhall, przedstawił kilka najlepszych case studies Coca Coli. Jak oni to robią?

1. Prowadzą płynny i powiązany z odbiorcą marketing.

W jednej z reklam Coca Coli Zero, firma wykorzystała koncepcję wykreowania filmu video, który pokazuje „zaraźliwość” tańca. Wykorzystanie tego elementu doskonale wpisywało się w zainteresowania grupy odbiorczej, a ponadto opowiadało historię, która była jej bliska.

2. Dają powód do zmiany.

Kiedy w Australii zmniejszyła się liczba wypijanych litrów Coca Coli, marka postanowiła zachęcić konnsumentów umieszczając najbardziej popularne imiona na butelkach i puszkach. Kampania w tym roku dotarła również do Polski. W centrach handlowych ustawiły się długie kolejki do punktów, w których można było otrzymać puszkę napoju z własnym napisem. Internet zalała fala zdjęć z kontekstowym wykorzystaniem butelek i puszek Coli.

3. Rozwijają swoją opowieść.

Podczas ubiegłorocznych rozgrywek Super Bowl dziewięć milionów osób oglądało reklamy Coca Coli. Firma wykorzystała swoich bohaterów – polarne misie, które „na żywo” oglądały rozgrywki, kibicowały swoim drużynom i reagowały na to, co działo się podczas zawodów. Średnia czasu spędzona na oglądaniu filmików to 28 minut! Żadna tradycyjna reklama nie byłaby w stanie przyciągnąć na tak długo.

Alumni Work: Coke Polar Bears Super Bowl Case Study Video from VCU Brandcenter on Vimeo.

 

4. Uwzględniają cele społeczne.

W Pakistanie i Indiach Coca Cola ustawiła specjalne, interaktywne automaty posiadające kamerę i możliwość transmitowania obrazu na żywo. Dzięki temu ludzie z dwóch różnych państw mogli „podać” sobie ręce, pomachać do siebie. Taka forma jest nie tylko innowacyjna, ale także niesie za sobą przesłanie, dzięki czemu w tak łatwy sposób angażuje tysiące osób. To marketing, który potrafi zdziałać coś dobrego – połączyć ludzi, chociażby w wirtualny sposób.

5. Dociera do swoich odbiorców.

Chcąc zaangażować nastolatków, dla marki Fanta stworzono specjalną wirtualną opowieść. Interaktywna forma sprawiła, że mnóstwo osób wciągnęło się w wykreowany świat i opowiadaną poprzez grę historię.

Coca Cola stara wpisać się w kulturę, wychodzi naprzeciw konsumentowi dostarczając mu rozrywki, a także emocji – radości i wzruszeń. Taki sposób opowiadania historii marki sprawia, że konsument mocniej się angażuję, a marka naprawdę staje się elemementem jego codzinnego życia.

zdjęcie: Leo Hidalgo