Prowadzenie kampanii content marketingowej i tworzenie treści przypomina trochę pracę redakcji. Aby zainteresować czytelnika, musimy zadecydować o właściwym doborze tematu, zadbać o odpowiednią jakość jego opracowania, a następnie opublikować. John Miller (założyciel i prezes Scribewise) doradza, jakie dobre praktyki podpatrzone w newsroomach możemy zastosować aby tworzyć wartościowe markowe dziennikarstwo.

Przede wszystkim, tak jak każdy „rasowy” dziennikarz, musisz wiedzieć, co się dookoła Ciebie dzieje. Musisz doskonale znać sytuację swojej własnej firmy i rynku w obrębie którego działasz. Śledząc zachodzące zmiany i pomagając Twoim odbiorcom je zrozumieć, tworzysz dla nich wyjątkową wartość i zdobywasz zaufanie. Oczywiście, każda branża może różnić się sposobem pracy i przekazywania informacji, ale każda z firm chcąca odnieść sukces w content marketingu może zastosować poniższe schematy:

1. Kolegium redakcyjne

W świecie dziennikarstwa informacyjnego kolegia zwoływane są dwa razy dziennie. Działania content marketingowe nie wymagają aż takiego zaangażowania, ale jedno spotkanie w tygodniu to absolutne minimum. Zwołane w poniedziałkowy poranek upewni wszystkich co do tygodniowego harmonogramu publikacji, pozwoli zweryfikować ich spójność, przedyskutować najważniejsze wydarzenia oraz sporne kwestie.

2. Zewnętrzna perspektywa.

Będąc wprawnym użytkownikiem Googla, można tworzyć kontent nie ruszając się sprzed komputera. Warto jednak pamiętać o tym, że nie ma lepszego źródła informacji i inspiracji niż ludzie. Oprócz codziennego przeglądania newsów i statystyk, warto wybrać się na branżową konferencję, event czy przeprowadzić wywiad z ekspertem. Dzięki temu nasza perspektywa znacznie się poszerzy.

3. Pogoń za newsami

Podstawą dziennikarstwa jest śledzenie najnowszych wydarzeń. Ignorując je, jesteśmy skazani na porażkę – konkurencja nas wyprzedzi. Wręcz obsesyjnie należy dbać o nadążanie za nowościami i aktualnymi tematami dotyczącymi danego obszaru działania. Trzeba także rozumieć, jak reagują na nie i co na ich temat sądzą odbiorcy. Przeglądanie portali społecznościowych, śledzenie branżowych serwisów, poszerzy Twoją wiedzę. Odpowiedni jej poziom pozwoli szybko i w odpowiedni sposób reagować na zmiany.

Wypracowanie takich nawyków wymaga czasu, wysiłku i zdyscyplinowania zespołu. Trud jednak zaowocuje uzyskaniem zaufania odbiorców, którzy z czasem zaczną polegać na Twoim kontencie jako wartościowym i wiarygodnym źródle informacji.