1. Promuj markę!
    Oczywiście, content marketing jest narzędziem do promowania marki, ale nie oznacza to, że każda Twoja publikacja ma mieć związek z Twoją firmą czy produktem. Ludzie mają dość zasypywania ich hasłami reklamowymi. Konsumenci chcą świadomie podejmować decyzje zakupowe. Aby stać się dla nich zaufanym dostawcą – twórz content który ma wartość edukacyjną lub pomaga w rozwiązywaniu problemów.
  2. Bądź poważny!
    Oczywiście są tematy i okoliczności, w których zachowanie powagi i profesjonalnego tonu jest wskazane. Ale poza nimi, pozwól sobie na odrobinę swobody tworząc treści – dzięki temu zachęcisz odbiorców do komunikacji i śledzenia publikowanego contentu.
  3. Najważniejszy jest blog!
    Chociaż blog to istotne narzędzie content marketingu, nie zapominaj, że istnieją również inne formy komunikacji z konsumentami. Zastanów się, z jakich źródeł korzysta Twoja grupa docelowa i spraw, aby Twoja marka lub firma były tam obecne.
  4. Jeden dobry copywriter załatwi sprawę.
    Nawet jeden dobry copywriter to już dużo dobrego dla Twojego contentu. Pamiętaj jednak, że warto wybierać takie osoby, które są ekspertami w swojej dziedzinie. W zależności od Twojej branży i rodzaju poruszanej tematyki, stwórz zespół, który będzie się specjalizował w poszczególnych działach.
  5. Ma być krótko i treściwie.
    To prawda, że czytelnictwo w sieci polega głównie na szybkim skanowaniu pobieżnych informacji. Pamiętaj jednak, że zadaniem content marketingu jest postawienie firmy/marki w roli eksperta. Warto więc zadbać, aby pojawiały się także dłuższe i bardziej skomplikowane merytorycznie treści. Najważniejsze, aby zachować proporcje.
Źródło: http://contentmarketing.hivefire.com/articles/share/47763/