Tworzenie contentu skierowanego bezpośrednio do konsumenta jest prostsze, niż kreowanie go na potrzeby branż typu B2B. Taką opinię często można usłyszeć od marketerów. Są jednak pewne podstawowe taktyki, które każda firma B2B powinna uwzględnić w swoich działaniach content marketingowych.

1. Case studies

Case studies to Twoja wizytówka.  Dzięki nim jesteś w stanie zaprezentować różnorodność projektów i zadań, z którymi poradziła sobie Twoja firma. Pokazujesz, w jaki sposób odpowiadasz na problemy klientów i jakimi narzędziami do ich rozwiązywania dysponujesz. Konkretne przykłady działają lepiej niż puste slogany w rodzaju „Jesteśmy najlepsi w tej branży”. Pochwal się tym, co udało Ci się osiągnąć.

2. Obecność w mediach branżowych.

Masz ogromną wiedzę na temat segmentu, w którym działa Twój biznes? Nie trzymaj jej dla siebie! Udzielaj się w mediach branżowych. Dyskutuj na forach biznesowych. Załóż bloga, na którym będziesz dzielił się swoimi spostrzeżeniami. Zadbaj o właściwy PR.
Pokazując swój profesjonalizm budujesz reputację firmy.

3. Udział w konferencjach.

Konferencje to fantastyczny sposób na zaprezentowanie działalności firmy. Masz okazję pokazać, jakiego rodzaju wiedzą i doświadczeniem dysponujesz. Ponadto trafiasz bezpośrednio do grupy docelowej, zainteresowanej prezentowaną przez Ciebie tematyką. Dodatkowo masz szansę poznać wiele osób z Twojej branży i przedyskutować z nimi aktualne trendy i problemy, z jakimi się mierzycie. Wymiana doświadczenia jest bezcenna.

4. Badania i raporty

To kolejny sposób na wykazanie się profesjonalizmem – prowadząc badania, wiesz dokładnie, co dzieje się na rynku. Korzystaj z uzyskanej wiedzy i dziel się nią. Wydawanie profesjonalnych publikacji stawia Cię w pozycji eksperta i buduje Twoją wiarygodność. To także content, który możesz dzielić na mniejsze części i serwować takimi kanałami jak blog czy media społecznościowe.

5. Funkcjonalna strona www

Zanim klient umówi się z Tobą na spotkanie, z pewnością odwiedzi stronę www. Musisz zadbać, aby poczuł się tam dobrze i od razu dostał informacje, których potrzebuje. Nie zmuszaj go do spędzania zbyt dużej ilości czasu na Twojej stronie w poszukiwaniu informacji o oferowanych usługach i zakładki umożliwiającej kontakt. Zadbaj, aby strona firmy była przejrzysta, funkcjonalna i zawierała odpowiedzi na pytania, które sam zadałbyś jako swój klient.

Więcej sposobów na marketing w B2B znajdziesz w artykule Lee Oddena.