Laureaci 2009

Szpalty Roku 2009

Jury w składzie: Maciej Tyśnicki, Michał Piekarski, Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Jacek Piotrowski postanowiło nagrodzić:

W kategorii magazyn wewnętrzny:

Złote Szpalty dla magazynu KROPELKA zgłoszonego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodne i Kanalizacyjne
Za niesztampowe potraktowanie tematów wewnątrzfirmowych. Za dowcipne tytuły. Za postęp graficzny (przy jednoczesnym wysokim poziomie tekstów) i konstruktywne wykorzystanie uwag z zeszłorocznego konkursu Szpalt.

Srebrne Szpalty dla magazynu GETINSIDE zgłoszonego przez firmę I Kropka
Za umiejętne połączenie dwóch magazynów w jednym – sprytny pomysł na obiżenie kosztów i integrację personelu dwóch spółek (GETIN Bank i Dom Bank). Za dwustronny magazyn – taki, który można czytać od obu stron. Duży plus za tytuł części: „getinside” – świetna gra słów.

Brązowe Szpalty dla dwóch tytułów:

dla magazynu NASZA BIEDRONKA zgłoszonego przez Aude
Za oddanie na łamach magazynu głosu pracownikom. Za otwartość na ich zdjęcia, relacje, opinie, listy. Widać, że to oni są jego autorami.

dla magazynu ORLEN EXPRESS zgłoszonego przez Orlen SA
Za wyjście poza obszary i tematy ściśle zakładowe, za pisanie o Płocku. Za szacunek dla pracownika, także emerytowanego, do którego wysyłana jest gazeta. Za przejrzystość layoutu. I za ostatnią stronę rozrywkową w interesującej konwencji.

Wyróżnienie dla magazynu TERAZ TERG zgłoszonego przez Terg
Za motywację pracowników tak skuteczną, że nagrali oni płytę z kolędami. Za to, że na zdjęciach w magazynie ludzie naprawdę się uśmiechają. Za silną interaktywność z pracownikami i skuteczne realizowanie celu integracyjnego.

Wyróżnienie dla dodatku BEZPIECZNIK LOTOSU zgłoszonego przez Grupę Lotos
Za pomysł nieustającego reporterskiego dyżuru pracowników działu BHP, którzy na prawdziwych przykładach z terenu zakładu pokazują, jak unikać niebezpieczeństw.

Wyróżnienie honorowe dla magazynu KLEKOT zgłoszonego przez Grupę Atlas
Za konsekwentne utrzymywanie wysokiego poziomu edytorskiego.

W kategorii magazyn zewnętrzny:

Złote Szpalty dla magazynu FUNDUJ zgłoszonego przez Direct Publishing Group
Za pisanie o rzeczach skomplikowanych w sposób zrozumiały dla każdego. Magazyn szczególnie użyteczny w dobie kryzysu. Za nawiązanie do formy dobrego amerykańskiego tygodnika. Za wysoki poziom zdjęć.

Srebrne Szpalty dla magazynu ACTIVE zgłoszonego przez Direct Publishing Group
Za szacunek dla odbiorcy. Za ogromną motywację do walki z cukrzycą i zastrzyk pozytywnej energii. Za ciekawe i nowatorskie rozwiązania graficzne. Za niesztampowe zdjęcia i kunszt fotoedytorski.

Brązowe Szpalty dla magazynu AIRGATE zgłoszonego przez Porty Lotnicze Kraków
Za konsekwentną promocję Krakowa i rozbudowane informacje o mieście. Za niebanalne wykorzystanie motywu samolotu na każdej okładce. Za dobry pomysł na dystrybucję.

Wyróżnienie dla magazynu LEENIA zgłoszonego przez Direct Publishing Group
Za umiejętne wykorzystywanie formy magazynu modowego.

Wyróżnienie dla magazynu SENSE OF BEAUTY zgłoszonego przez Yo Media Consulting
Za profesjonalne sesje fotograficzne i ciekawy sposób prezentacji produktów.

W kategorii publikacji jednorazowych:

Srebrne Szpalty za wydanie specjalne POCZTY POLSKIEJ zgłoszonego przez Post-Tel
Za wydanie monograficzne o znaczkach, które potraktowano jako pretekst do znakomitych opowieści historycznych.

Brązowe Szpalty dla magazynu KOKO zgłoszonego przez Direct Publishing Group
Za budowanie wizerunku firmy odzieżowej Coccodrillo jako eksperta w wychowywaniu dzieci. Za umiejętne połączenie katalogu ubrań z magazynem poradnikowym dla rodziców i rozrywkowym dla dzieci.

W kategorii publikacji elektronicznych:

Złote Szpalty dla magazynu THE CUT zgłoszonego przez Direct Publishing Group
Za nowoczesną formę dostosowaną do młodego odbiorcy. Za włączenie do prezentacji filmików.

Wyróżnienie dla FORTISNET zgłoszonego przez Fortis Bank
Za przejrzysty i czytelny intranet. Za jakość materiałów i ciekawy sposób ich prezentacji.