Wysyłanie mailingów to również jedno z działań, które są elementem strategii content marketingowej. Niestety, skrzynki użytkowników codziennie zalewane są morzem „śmieciowej” poczty. Trudno więc dziwić się, że odbiorcy nie mają zaufania do firmowych mailingów, newsletterów i każdego rodzaju wiadomości, które bezpośrednio wiążą się z jakąś marką. Zmęczeni nachalnością bezwartościowych reklam przestają zwracać na nie uwagę. Jak zatem sprawić, aby odbiorcy do których kierujesz swój przekaz zainteresowali się tym, co możesz im zaoferować?
- Spraw, aby odbiorcy sami zgłaszali chęć otrzymywania Twoich mailingów.
Masz większą szansę zdobyć uwagę osób, które samodzielnie podjęły decyzję i zapisały się do Twojego newslettera. Wyraźnie określ, czego może oczekiwać użytkownik, który dopisze się do takiej listy i wskaż, jakie dzięki temu odniesie korzyści. - Szanuj swojego odbiorcę.
Dotrzymuj słowa. Jeśli opisujesz swój mailing jako wartościowy content trafiający w zainteresowania grupy docelowej, do której go kierujesz – utrzymuj go na takim poziomie. Jeśli zobowiązałeś się do dostarczania mailingu raz w tygodniu – niech tak zostanie. Trzymaj się wyznaczonego dnia i nie zalewaj użytkowników dodatkowymi wysyłkami. - Stosuj zwrot personalny.
„Pamiętaj, że własne imię to dla człowieka najsłodsze i najważniejsze spośród wszystkich słów świata” – mawiał Dale Carnegie. Stosowanie zwrotów personalnych zwiększy Twoje szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Nie wkładaj wszystkich do jednego worka. Przeanalizuj bazę osób, do których trafiają Twoje mailingi i zastanów się, czy można podzielić je na mniejsze grupy, które byłyby zainteresowane nieco odmienną tematyką. - Nie zapominaj o nadawcy.
Tak, o sobie. Oczywiście, bezpośrednia reklama mówiąca wprost „jestem super i dlatego musicie kupować moje produkty / korzystać z moich usług” nie jest dobrym pomysłem. Nie możesz jednak pozwolić sobie na nieobecność w materiałach, które przygotowujesz. Twoi odbiorcy powinni kojarzyć jakość informacji, które im oferujesz właśnie z tą marką czy firmą, którą reprezentujesz. - Bądź profesjonalistą.
Zadbaj o to, aby przygotowany przez Ciebie mailing wyglądał profesjonalnie. Stwórz spójny, estetyczny szablon, który będzie podstawą każdorazowej wysyłki. Ułatwisz sobie w ten sposób zadanie. Programy służące do wysyłki mailingów pomogą Ci również monitorować ich efektywność oraz sprawniej zarządzać bazą odbiorców. - Tworząc mailing pamiętaj o celu, który chcesz osiągnąć.
Zastanów się, jaką korzyść ma przynieść wysyłka mailingu – czy ma to być wzrost sprzedaży, czy ilość leadów, czy może liczba pobranych ebooków, do których link zamieszczasz? Określając cel będziesz mógł w łatwy sposób weryfikować skuteczność korespondencji. - Pogódź się ze stratą.
Pomimo Twoich wysiłków, niektórzy odbiorcy będą chcieli zrezygnować. Musisz im na to pozwolić i ułatwić proces rezygnacji, w postaci umieszczenia w mailingu widocznego linku. Nie możesz zadowolić wszystkich. Nie skupiaj się na tym, aby próbować zatrzymać użytkowników, którzy chcą rezygnować, ale na zdobywaniu nowych – potrzebujących informacji, które właśnie Ty jesteś w stanie dostarczyć.