Stosując się do złotych zasad content marketingu – na pewno nie możemy większości postów poświęcać zaletom oferowanych przez reprezentowaną firmę produktów czy usług. Co zatem zrobić, kiedy brakuje weny do wykreowania kolejnego wartościowego tekstu o tematyce branżowej? Lee Odden podaje kilka taktyk, które pozwolą wyjść z opresji, gdy brakuje nam pomysłów.

1) Zapożyczenia

Z pewnością istnieje wiele wartościowych źródeł informacji obejmujących tematykę prowadzonego bloga. Kolekcjonuj interesujące newsy, statystyki, grafiki. Kiedy już zbierzesz kilka takich ciekawostek, ułóż je w jedną spójną kombinację i opublikuj w formie posta. Oczywiście należy pamiętać o podaniu źródła.

2) Przeglądy

Twoi odbiorcy interesują się reprezentowaną na blogu branżą – chcą wiedzieć więcej, ale niekoniecznie mają czas doszukiwać się tej wiedzy. Ułatwienie im tego będzie czymś obopólnie korzystnym. Umieszczaj na blogu przeglądy branżowych nowości – artykułów, publikacji, książek czy wydarzeń.

3) Wywiady

Jeśli trudno Ci samemu skonstruować wartościowy tekst – skorzystaj z wiedzy innych. Wystarczy określić temat, ułożyć zarys pytań i…porozmawiać. Jeśli nie jesteś doświadczonym dziennikarzem i nie masz jeszcze dobrych relacji z ekspertami w danej dziedzinie – wybierz jedno, kluczowe dla tematu pytanie i zadaj je kilku osobom. Następnie złóż ich wypowiedzi w jeden spójny tekst. Po kilku takich mini-wywiadach z pewnością uda Ci się namówić kogoś na dłuższą rozmowę.

4) Odpowiedzi

Dowiedz się, jakie pytania zadają najczęściej Twoi odbiorcy czy potencjalni klienci. Przeszukaj internetowe fora tematyczne, aby wiedzieć, jakie mają wątpliwości i o czym najchętniej dyskutują. Następnie w jasny i rzetelny sposób udziel odpowiedzi i wyjaśnij wszystkie kwestie publikując odpowiedniego posta.

5) Komentarze

Jesteś na bieżąco z branżowymi publikacjami i wydarzeniami. Nie bój się na nie reagować. Komentuj, wyrażaj swoją opinię, zachęcaj odbiorców do podjęcia dyskusji. To doskonały sposób na nawiązanie interakcji z Twoimi czytelnikami i poznanie ich zdania.

Więcej sposobów na przełamanie braku weny można znaleźć w tym artykule.

zdjęcia: Christian Schnettelker