Content marketing jest narzędziem, dzięki któremu mamy możliwość przedstawić potencjalnym klientom produkt, ludzi odpowiedzialnych za jego powstanie oraz przekazać historię oraz wartości firmy. Każdy z tych elementów jest istotny, aby najpierw przykuć uwagę konsumenta, następnie zdobyć jego zaufanie aż w końcu – sprawić, by stał się lojalnym klientem. Treści powinny być tworzone tak, aby przeprowadzić odbiorcę przez trzy kolejne etapy – od udzielenia mu wyczerpującej informacji po zachęcenie do działania.

Etap pierwszy: Informacja
Informacyjny typ contentu obejmuje takie formy jak katalogi produktowe, case studies czy informacje prasowe. Powinny to być materiały edukacyjne, które w wyczerpujący sposób przedstawiają produkt lub usługę a także wyjaśniają, w jaki sposób są one w stanie rozwiązać problem twojego potencjalnego klienta. Poprzez ten rodzaj treści sprawiasz, że Twój klient ma szansę uznać Twój produkt za warty uwagi.

Etap drugi: Budowanie autorytetu firmy.
Udało Ci się przyciągnąć uwagę konsumenta? Teraz pora na zdobycie jego zaufania. W jaki sposób możesz to osiągnąć? Zanim potwierdzisz swój profesjonalizm realizując usługę lub sprzedając jakościowy produkt, musisz udowodnić, że na rynku zajmujesz określoną pozycję. Ten typ contentu służy do budowania autorytetu i przestawienia siebie, jako lidera. Badania, raporty i artykuły branżowe dotyczące zmian i trendów w danej branży utwierdzą klientów w przekonaniu, że trafili pod skrzydła profesjonalistów

Etap trzeci: Tworzenie relacji.
Każda trwała relacja wiąże się z emocjami. Ma to swoje zastosowanie także w biznesie. Jeśli nie zbudujesz emocjonalnej więzi z klientami, nie zdołasz utrzymać ich przy sobie. Pokaż „ludzką” twarz firmy – dziel się anegdotami, sukcesami, zaprezentuj swoją działalność od kuchni. Daj się poznać potencjalnym klientom i pokaż, że łączą was wspólne cele, zainteresowania czy poglądy. Dzięki temu masz szansę zdobyć ich zaangażowanie, sympatię a także lojalność.

 

zdjęcie: Thomas Hawk