automatyzacja marketinguCzym jest marketing automation? Pojęcie to już jakiś czas temu zaczęło funkcjonować w szeroko pojętej branży. W największym skrócie to automatyzacja działań – dzięki specjalnemu oprogramowaniu jesteśmy w stanie analizować i przetwarzać informacje dotyczące ogromnej grupy docelowej, bez potrzeby robienia tego ręcznie. Dzięki otrzymanym w ten sposób danym, do całej, ogromnej grupy odbiorców możemy wysłać spersonalizowaną wiadomość.

To jednak nie wszystko – dzięki odpowiednim modułom, które oferują platformy takie jak np. SALESmenago, mamy pełną wiedzę na temat osób odwiedzających naszą stronę. Jak ważny jest profil behawioralny w kontekście remarketingu nikogo nie trzeba dwa razy przekonywać – a to tylko jedna z wielu przydatnych funkcji. Inną wartą uwagi jest badanie zachowania użytkownika na stronie. To cenna wiedza dla analityków – scroll i heat mapy pozwalają dostarczyć wielu istotnych informacji pod kątem optymalizacji witryny i UX.

7ubnofelueelea23

Z automatyzacji marketingu korzystają najwięksi, tworząc spersonalizowane wiadomości. Oto 3 krótkie przykłady:

  1. Uber – po rejestracji nowego konta, użytkownik dostaje powitalnego emaila. Nie jest to co prawda nic wielkiego – skrócona instrukcja obsługi aplikacji. Jest to jednak sposób na „doedukowanie” nowego użytkownika aplikacji i zachęcenie do przełamania lodów, by faktycznie korzystać z aplikacji.
  2. Allegro – czyli email będący podziękowaniem za dokonanie transakcji. Podobną taktykę stosuje zresztą Amazon. Tak w jednym, jak i w drugim serwisie otrzymujemy wiadomość, w której wita się nas z imienia i nazwiska, choć w przypadku polskiego serwisu najpierw widoczny jest login. Amazon przy okazji prosi o recenzję – jej dodanie nie tylko wzmacnia witrynę, ale również więź użytkownika z serwisem.
  3. Dropbox – jeden z najpopularniejszych usługodawców na świecie jeśli chodzi o przechowywanie danych w chmurze, lubi „zaczepiać” swoich użytkowników, którzy zarejestrowali się w usłudze, ale nie zainstalowali aplikacji na urządzeniu. W tym celu wysyła im spersonalizowanego emaila, w którym użytkownicy są witani z imienia. W dalszej części wymienione są zalety takiego rozwiązania – czyli między innymi integracja ze wszystkimi urządzeniami, również mobilnymi.

A Ty? Jak wykorzystujesz automatyzację marketingu w swoich codziennych działaniach?